Denssan

En andra chans

Kategori: Mitt underbara liv i ord och bilder <3

Jag vet inte hur många av mina läsare som följt dokumentären En andra chans. Jag har följt det slaviskt!
Den handlar om 4 personer som råkar ut för en olycka och de hamnar i rullstol. Den handlar om deras kamp att få livet att vara lika värdefullt som innan. Jag blev verkligen berörd av alla i dokumentären och jag blev verkligen glad över att se hur lyckliga deras liv ändå blev.
Igår var det sista programet, Jag verkligen storgrät!
En av personerna i dokumentären heter Pontus och är några år yngre än mig. Han råkade ut för en olycka och han blev totalt förlamad. Det som fungerade var hans huvud och han kunde prata. Han fick hjälp med andningen men tränade att han en dag skulle kunna andas själv. Jag blev verkligen imponerad av Pontus, jag har nog aldrig sett en mer lycklig och positiv människa. Man fick se att han köpt ett hus och att han skulle få bli gudfar åt sin bästa väns som som fått namnet Pontus efter honom. Han stora önskan var att en dag själv få bli pappa.
Men i det sista avsnittet fick man reda på att Pontus gått bort. Mina ögon kunde inte sluta rinna, jag blev verkligen chockad att han som var så lycklig och såg så mycket positivt i livet inte fick leva längre!
Livet är verkligen så jäkla orättvist!
Pontus jag hoppas att du har det bra uppe hos änglarna och att du nu äntligen kan få använda din kropp igen! Du var verkligen en fantastisk person som fått mig att inse att jag ska vara stolt och glad över mitt liv och inte ta det för givet! Vila i Frid!!!

Jag hittade en artikel om Pontus, den tycker jag verkligen att ni ska läsa:
//Denise

Kommentarer

  • louice säger:

    har inte sett detta.. måste ju se det! Undra om man kan se det via nätet! Hoppas det.. Vilken kanal är det?? <3

    2011-10-17 | 22:13:28

Kommentera inlägget här: