Denssan

Tankar på framtiden kan göra en mamma väldigt rädd

Kategori:

Jag som är mamma till två helt fantastiska barn blir ofta rädd när jag tänker på hur framtiden ser ut för de två små liven. Alla krav som kommer att ställas om hur de ska vara, hur de ska se ut, vad de ska tycka/tänka och jag är fruktansvärd rädd för att något hemska ska hända. Med tanke på allt våld som händer runt omkring med mord, krig och hemskheter! Det gör mig fruktansvärt rädd.

Jag är rädd för att de en dag helt plötsligt inte tycker om sig själva eller inte tycker att de själv passar in. I dagens samhälle är det så fruktansvärt höga krav på hur man ska se ut. Jag vill lära mina barn att vi är alla lika och värda lika mycket, Hur du än ser ut, längd, vikt, färg, utseende så är vi alla lika mycket värda! Både jag och Marcus har ett utseende som sticker ut lite med våra tatueringar och jag med mina färger och ändringar av hår och i mina kläder. Jag hoppas att barnen lär sig lite av vårt val att se ut och att det inte är "farligt" att sticka ut ifrån mängden.

"Varför vara som alla andra när man helt är fantastisk som man själv är"

Idag är vi med och "Rockar sockarna"

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: