Denssan

Drömmen om ett barn

Kategori: Mitt underbara liv i ord och bilder <3

Jag såg den dokumentären igår.
Det gjorde så fruktansvärt ont i min kropp att se människor som verkligen kämpar för att få någonting som för vår del var så enkel. Människor som bara vill få ett barn till varje pris.
Jag är ledsen tillsammans med dem för jag som mamma förstår vad de går miste om.
Känslan av att ha något så nära som ingen annan kan vara som en bebis som växer i magen. När man får känna de först sparkarna och när man de sista veckorna är så stor och bara längtar efter det lilla livet. När magen hoppar och det trycker överallt, den känslan är helt underbar. För att inte tala om den första gången man fick upp sitt barn på bröstet. Det är en känsla som man aldrig kan beskriva, det är det lyckligaste ögonblicket i livet.
Att få följa sin vackra skapelse varje dag är ett under och tänka på alla dessa människor som verkligen går mista om detta.
Jag kan ärligt säga att det kom tårar ifrån mig när jag såg programet. Livet är så jäkla orättvist.
Det föds så många barn till vår värld som inte är önskade och så många som gör allt för att få ett barn.
Jag är så stolt över vår älskade prinsessa, hon är ljuset i vårt liv.
När man fått barn så får verkligen livet en annan mening. Jag hoppas av hela mitt hjärta att alla de som kämpar någon vacker dag får uppleva detta!
Kärlek vid första ögonkastet <3
/Denise

Kommentarer


Kommentera inlägget här: