Denssan

Döden

Kategori: Mitt underbara liv i ord och bilder <3

Jag som jobbar på Kyrkan möter döden nästan dagligen. Men när man får ta emot ett dödsbud ifrån Begravningsbyrån på någon man känner gör ont i hela kroppen. Det är andra gången detta året som det händer mig. Jag har lärt mig mycket på mitt jobb och jag kan prata mer och öppet om döden nu, men när det väl händer nära en så är det alltid lika jobbigt.
Döden är något som vi alla kommer att uppleva, även om vi vill eller inte. Jag hoppas bara att man får leva många lyckliga år innan det är dags att lämna detta livet. Man har så mycket att uppleva och saker man vill göra innan det är dags.
Det är jobbiga tankar man får ibland, men det är tankar som jag tror att alla människor har.
Ta vara på den tiden du har här, ta vara på dina nära och kära innan det är försent!
Tänk på att du och din tid är värdefull!

Vila i frid <3


Du vet väl om att du är värdefull.
Att du är älskad här och nu.
Att du är älskad för din egen skull.
För ingen annan är som du!


/Denise

Kommentarer


Kommentera inlägget här: