Denssan

Dessa bussfolk

Kategori: Mitt underbara liv i ord och bilder <3

Jag har börjat att ta bussen till jobb eftersom jag hatar att köra när snön kommer och vi sparar pengar på det =)
Det är faktiskt roligt att studera hur människor beteer sig när man åker buss. Jag går inte på bussen från den kommer till Mobilia, då brukar det vara gott om folk redan på bussen. Här kommer vi till det som jag kan tycka skulle behövas ändras! Ärligt, hur tänker ni bussfolk? Springer ni på bussen för att få det bästa sätet, sätter er längst ut och har era små väskor sidan om. Sen flyttar ni inte på er när det kommer fler folk, utan ni försöker att vända bort blicken och jag ser verkligen hur ni tänker "snälla titta inte på mig" "hoppas du inte sätter dig här", men ärligt vad är ni så rädda för? Tror ni verkligen att det hoppar över onda andar ifrån mig till er? Det är faktisk skrattretande att folk kan betee sig så. De tar upp 2 säten för att de är rädda för att någon kanske ska sätta sig intill, de bryr sig inte om någon måste stå upp i 30 min, bara de får sitta på sina feta rövar och njuta själv. Pinsamt av er! Skärpning tack!


/Denise

Kommentarer


Kommentera inlägget här: