Denssan

Hur svårt ska det vara??

Kategori: Mitt underbara liv i ord och bilder <3

Har försökt att få in Shira på hunddagis nu när vi ska flytta. Men det är tydligen lättare sagt än gjort. De jag har pratat med har varit fulla och de som jag pratade med idag lät inte riktigt bra, det var ingen bra kemi emellan oss. Först så dömde hon min hund efter rasen, att de hade haft ridgebackar där som inte fungerat som dagishundar. För hon visste då att ridgebackar var resarverade och svårhanterliga. Detta säger hon innan hon ens träffat min hund. Okey jag håller med till en viss del, ridgebackar är speciella men inte kan hon döma Shira för det. Jag har haft med mig Shira överallt sedan hon var valp, bland barn, ungdomar, andra hundar och massor med människor. Det har alltid fungerat bra!
Sen ville hon boka in en dag för att träffa mig och Shira innan hon bestämde sig, vilket jag kan tycka är bra. Men hon ville då träffa mig mitt på dagen en vanlig vardag. Vilken normal människa kan det? Jag sa att jag inte kan ta ledigt ifrån jobb mitt på dagen eftersom vi har telefontid och besökstid, då vräker hon ur sig med ett skratt "Men är det en sån här viktig sak så måste man prioritera och ta ledigt". Vad vet hon vad jag jobbar med och att jag bara kan ta ledigt??? Jag blev riktigt irriterad!!
Men efter många om och men så lyckades vi boka in en kväll (vilket man hörde på henne hon tyckte var
besvärligt)
Nej jag ska ringa runt till andra, där vill jag nog inte ha min hund!


/Denise

Kommentarer


Kommentera inlägget här: