Denssan

Jag hatar att ta bussen!!!

Kategori: Mitt underbara liv i ord och bilder <3

Idag fick jag åka buss till jobb! Jag och Shira var först på bussen och vi tog en plats där vi inte stör någon annan. Eftersom det snabbt blev fullt på bussen så hoppade jag in på sätet så någon kunde sitta sidan om. Då kommer det en tant (eller kärring) tittar surt och säger "Jaha du har en hund", jag bara tittar på henne. Då fortsätter hon "Åhh vad stor den är" Jag tittar på henne och säger, ja men hon är inte farlig, du kan sätta dig om du vill. Då får jag svaret "Är du säker på det". Hade jag tittat på kärringen så hade hon sett mina "röda" ögon. Jag bet mig i läppen och tittade bort! Vem fan skulle ta med en hund på en buss (en hund som sitter och halvsover i mitt knä) om den inte tål människor? Min underbara Shira bryr sig inte om andra människor för fem öre om de inte ksulle vara elaka emot mig. Hon satt och sov med huvudet i mitt knä hela vägen till Trelle. När vi kom till Trelle och en man skulle kliva av vid Entré. Då sa han högt och tydligt "Vilket bra uppfostran du har på din hund" Jag tittade upp stolt och tackade. Min Shira är helt underbar!




helgen har varit bra. Men fy för vad jag hatar snö! Min bil har varit insnöad hela helgen, men en av grabbarna på jobb hjälpte mig ut med den idag =) Jag blev riktigt glad nu slipper jag bussen!

Fredagen blev det partaj med Jennt. Riktigt trevligt, det blev en sväng till Lyktan och där träffade man lite folk. Eftersom jag typ aldrig är ute så är det skoj när det väl händer..=).. Men sen mår man som man förtjänar dagen efter. Fy för säger jag bara!
Jag rörde mig inte ut fläcken på hela dagen, låg i soffan och tittade film, skönt.. =).. Sen blev jag hämtad kl 17 av älsklingen. Dags för kalas! Körde först och lämnade Shira i Skegrie sen blev det hem till älsklingens faster för att fira kusinen. Det blev en mysig kväll med god mat och Robinson. =)
Söndagen gick vi upp runt 11 tiden, åt frukost och sedan åkte vi till IKEA. Hittade tyvärr inte det vi ville men det var trevligt att komma ut i alla fall.. =).. Efter IKEA blev det raka vägen till gymmet, skönt! Känner sig alltid lika duktig när man går där ifrån.. =)
Det var sedan tänkt att vi skulle städa och fixa när vi kom hem, men vi orkade inte! Det blev soffan och tv resten av kvällen, skönt!

Nu är det måndag, ny vecka och ny månad och nya utmaningar =)
Skönt att det redan är februari, våren närmar sig.. =)





/Denise

Kommentarer


Kommentera inlägget här: