Denssan

Min tripp i Stockholm...

Kategori: Mitt underbara liv i ord och bilder <3

Nu har man varit iväg ett par dagar och min blogg har fått lida lite. Men jag ska försöka att göra en snabbgenomgång vad jag har hittat på de senatse dagarna:

Torsdag:
Jag och min älskling firade som sagt 2 år. Vi hade en underbar kväll tillsammans jag och min kärlek, den kunde inte ha varit bättre. Efter jobbet gick jag hem, vilade snabbt. Sedan gjorde jag mig färdig för kvällen. Det blev den röda klänningen med vita prickar och en stor röd ros i håret, riktigt snyggt! Jenny körde mig hem till hjärtat.
Sedan tog vi Taxi till La Roche (ursäkta stavningen) och där åt vi en grymt god middag. Jag har aldrig ätit tappas innan men det kommer utan tvekan att hände ett antal gånger till.
Det var skönt att vara ute och äta själv med älski, det händer inte så ofta. Jag njöt verkligen av att bara sitta där i hans sällskap, han är verkligen kärleken i mitt liv!
Efter den goda maten tog vi en sväng på Lilla torg, stannade på Friday´s och tog en god drink.
Vi var hemma runt 23 och då fick vi fixa det sista med packningen inför helgen.
Tack för en underbar kväll mitt hjärta <3

Fredag:
Upp tidigt och iväg till Skegrie för en god frukost. Mats körde oss sedan till Sturup och kl 08.30 landade vi i Stockholm, Bromma. Vi tog flygbussen och tunnelbanan och cirka en timme efter landning så mötte Fredrik upp oss. Fredirk och Åsa var så snälla så vi fick bo hos dem, tack ännu en gång!
De har en super mysig lägenhet i Hornstull.
Efter att vi lämnat väskorna gick jag, älski och Fredrik en runda på staden. Det blev lite shoppande i seconhand affärer, jag älskar verkligen seconhand och det kryllar av affärer i Stockholm!
Runt 4 tiden bar det av för att hämta älsklings nya bil, en Cadillac Eldorade 94, grym fin! Så nu åker man inte bil, utan Cadillac..;)
Tyvärr hann vi inte vila alls underdagen vilket medförde att på kvällen var både jag och hjärtat hel slut!
Efter att vi druckit lite öl och cider, ätit tunnbrödsrulle i parken och tagit oss till Debaser så kl 23.30 satt vi nästan båda två och somna. Så vi fick tacka för en underbar kväll och satte oss på tunnelbanan hem.
Sen somnade vi båda två innan vi la huvudena på kudden. Ingen av oss hörde när Fredirk och Åsa kom hem 3 timmar senare.. =)

Lördag:
Vaknade utvilad, skönt!
Fick god frukost och sedan bar det av på shopping..=).. Jag och älsklingen hade hela dagen för oss själva, Fredrik jobbade och Åsa skulle till släktingar i Göteborg. Jag och hjärtat körde med vår nya "familjemedlem" till DePalma och där shoppade jag en hel del.. =).. Det blev 2 par nya byxor, 2 t-shirtar, 2 skjortor till pappa och en tröja till mamma.
Efter att vi varit där, tittat på bilar och pratat med lite härliga människor så körde vi till Silvetto där Fredrik jobbar. Där blev det även lite inköp av skor, det blev 2 par till mig själv, precis vad jag behövde.. ;)
Sedan blev det Sushi med underbart sällskap. Efter det bar det av hem till Freidrik och där tittade vi lite på youtube, eller killarna tittade medans jag halvsov.. =)..
Klockan tickade bara iväg och rätt som det var var klockan redan 21. Bara till att ta på sig något varmt och ut och dricka gott. Vi satte oss på en grymt mysigt ställer, tror det hette typ Lasse i trädgården eller något. Det var jag, älski, Fredrik, Niklas, Alex och hennes kille ifrån Tyskland. Grymt mycket skratt blev det, en helt underbar kväll!
Sängen i lagom tid, dags för loppis dagen efter.

Söndag:
Söndagen spenderades förs med Fredrik och Niklas, det var loppis runt hela Hornstull, I love! Så även här fick jag shoppat en del, någon väska, klänning, hårspolar, My little ponny slott till Alice mm. En perfekt loppis måste jag säga.. =)
Efter det tacka jag och mitt hjärta för oss och för en underbar helg. Sen bar det av till Nynäshamn till älsklingens kusin Ralf och hans familj som består av snart hustrun Sara och söta Cassandra och Filip. Det blev en tur på deras båt hem till några bekanta som bodde helt underbart ute i skärgården. Fick god mat och härligt sällskap.
På kvällen blev det tv och godis, perfekt.. =)
Somande tidigt, helt slut!

Måndag:
Spenderade 6 timmar i bilen hem med älski. Det gick riktigt bra, satt som en prinsessa.. =)
Körde direkt hem till mina söta föräldrar för att fira min söta pappa som fyllde 51 år, GRATTIS!
Åt god mat och vilade i solen lite, skönt.
Sen stannade vi till hemma hos mina söta svärföräldrar, de ville ju e bilen.. =)

Sen kl 21 satt jag fastklistrad framför tv:n och Cityakuten, det är spännande nu.. =)
Sen somnade både jag och min kärlek som stockar, ville inte upp i morse.
Men nu sitter man på jobb igen, så är livet.. =)

Jag vill tacka alla underbara för en grymt bra helg!!


/Denise

Kommentarer


Kommentera inlägget här: