Denssan

Varför välja döden när man kan leva livet??

Kategori: Mitt underbara liv i ord och bilder <3

Jag kan inte riktigt förstå mig på de männsikor som väljer döden för livet. Nu för några dagar sedan var det en ung kille här i Trelleborg som tog livet av sig. Vad fick honom till att göra detta? Jag vet att man aldrig kan sätta sig in i en annan människas tankar, men hur kan någon välja denna "enkla" utväg?? Lämna alla som håller en kär i stor sorg och saknad. Jag vet också att när någon har bestämt sig för att avsluta sitt liv så ser de ingen annan utväg. Men hela livet är värdefullt, livet är till för att levas. Vissa får ett jobbigare och slitsammare liv medans andra föds med en guldsked i munnen. Ja livet är orättvist, men det är tyvärr så som vår värld ser ut. Alla har vi våra upp och nergångar i livet som man måste ta sig igenom hur svårt och jobbigt det än är, men det är något man måste. Tänk om alla skulle välja denna "enkla" utväg, vad skulle då bli kvar?
Jag känner en orehörd sorg med de han har lämnat kvar här på jordlivet och även för honom såklart som missar att leva resten av sitt liv. Gifta sig, bilda familj och att se sina barn växa upp.
Även om jag inte kände dig så hoppas jag att du har det bra där du nu är och att du har funnit inre ro! Vila i frid!


/Denise

Kommentarer


Kommentera inlägget här: