Denssan

Hatar dessa dagar...

Kategori: Mitt underbara liv i ord och bilder <3

Idag mår jag skit! Ja rent ut sagt skit! Igår innan jag skulle lägga mig så kom den jäkla magvärken. Har knappt kunnat sova i natt, bara vridit mig fram och tillbaka. Till sist tog jag en kudde, tryckte emot magen och la mig i fosterställning, men det hjälpte inte länge. När de sedan var tid till att gå upp hade magvärken fortfarande inte släppt, illamående kommit och jag kände mig helt yr och är kallsvettig. Men envis som en väggalus så ska jag till jobb, så är det bara! Jag gör mig i ordning, tar på mig kjol, fixar håret och sminkar mig. Marcus tjatar på mig att jag inte ska till jobb när jag mår så dåligt. Men som sagt envis som sattan är jag! Tar Shira och går den vanliga rundan, försöker se så "normal" ut som möjligt, men magvärken ger sig inte, den blir nästan bara värre. Väl i bilen så kör jag emot Trelleborg. Men där får jag ge mig, jag inser att jag inte kan jobba idag. Det går verkligen inte, när det gör så jäkla ont i magen så till och med tårarna kommer då får jag ge upp. Jag ringer chefen och min kollega och de håller med, jag ska stanna hemma.
Så det var bara raka vägen hem till sängen. Där har jag legat och rullat fram och tillbaka, gråtit av smärta och försökt att somna så att den kan försvinna, men icke.
Jag hörde att min granne Stefan kom hem och jag fick några Panodil som tyvärr inte hjälpte så mycket. Sen satta jag mig i bilen igen och nu sitter jag i Malmö, med om inte värre magvärk och en värmekudde på magen. Fy fan vad jag hatar dessa dagarna. När man inte vet vad det är som spökar. Jag har ont i magen var kväll, men det brukar släppa efter ett tag, men det har det inte gjort denna gången. Men nu har jag tagt mig i kragen och ringt doktorn, ska dit imorgonl Sen får han skicka mig så att det får göra några undersökningar. Kan ju inte leva med en sån jäkla smärta var dag, det är inte normalt! Men men det blir väl bra tillsist..

/Denise

Kommentarer


Kommentera inlägget här: