Denssan

Min helg

Kategori: Mitt underbara liv i ord och bilder <3

Ny vecka, nya bekymmer =)
Tillbaks på jobb nu. Trött som in i bomben! Ändå så slappade jag hela dagen igår, somnade tidigt och man tycker att man bör vara pigg.
Har haft en grymt bra helg. I fredags var jag och älski hemma hos min söta syster. Mina föräldrar var också där, vi köpte pizza och tittade på idol. ÄNTLIGEN åkte Johan ut! Det var på tiden. Han kan ju inte ta en ton rätt. Var ganska roligt att titta på alla 12 åringar som stod och grät, för Johan var deras största idol. Haha vad har han gjort för att bli en stor idol? Står och skriker som en stucken gris och får alla 14-isar på fall. Tyckte iofs ganska synd om den tösen som de tog upp på scenm hon höll ju på att dö, visste inte vart hon skulle ta vägen. Men det har nog gjort hennes liv roligare att leva, i alla fall de närmsta veckorna. =) Jag somnade tidigt på soffan, var helt slut!
I lördags hämtade Jenny mig 06.00 och vi körde hela vägen till Ullared. Jag kan nog säga att det aldrig har känts så snabbt att komma dit som det gjorde i lördags. Vi snackade hela tiden, hann inte tänka på att vi körde, haha. =), Sen helt plötsligt så var vi där! Jag säger bara en sak, fy fan vad där var folk! Det gick knappt att gå där, man fick ställa ifrån sig sin vagn och trycka sig förbi i alla gångar. Lite jobbigt faktiskt. Men efter 3 timmar så hade vi fått det som vi behövde, och mina inköp gick på 2300, eftersom jag hade planerat att handla för 4000 så var detta väldigt billigt och ändå fick jag vad jag skulle, riktigt nöjd var jag =)
Sen var jag och min älski bortbjudna till hans faster på kvällen. Vi åt julmat och spelade julklappasspelet, firade lite tidig jul eftersom de ska åka till Thailand nu i veckan och vara borta över julen. Samt att Marcus farmor fyller 80 år på självaste julafton. Vi hade en grymt trevlig kväll =)
Sen åkte jag och älski hem, bytade om och drack cider. Ringde en taxi, hämtade upp Jenny sen var vi på väg till Streetarna. Fy för vilken ´äclika människor där är, tjejerna ska vi inte snacka om! Den ena ska vara värre än den andra. De sitter i bh:n, kortkort kjol eller tröja, silikonbröst som pekar åt olika håll, drar upp tröjorna och visar sina äckliga bakdelar. Man kan sitta där en hel kväll och bara skratta åt dessa varelser, för det är just vad de är, varelser. Sen blev det en del slagsmål, jag och Jenny stod bara och skrattade. Vuxna män som tror de är något när de får lite sprit i kroppen, Jag vet inte hur många som blev utkastade, men det var rätt åt dem. Streetarna gjorde ett bra jobb =) Vid 02.20 var det dags att åka hem. Väl hemma var det bara till att hoppa in direkt i ducken, för fy för vad man stank rök! Sen hoppade jag och älski i säng och vi somnade snabbt!
Igår gick vi inte upp ifrån sängen från kl 12. Vi  gick ner till Casa Blanca och fick i oss vars en pizza, andra pizzan denna helgen. Men gottigt var det =) Sen gick vi hem och hann vila i en timme, sen stod mina föräldrar, syster med familj, Jenny och Marcus mamma nedanför och väntade på oss. Det var Julskyltning här i stan ju =) Man kan väl säga att när det är Julskyltning eller Mikaelimarknas så kommer hela Trelleborgs invånare ut, ganska roligt faktiskt. Man ser människor som man aldrig ser annars. Men det var inte mycket till Julskyltning, fanns ju ingenting. Men Vice fick i alla fall sin efterlängtande "blåa kisebebis" som han önskar sig i julklapp. Jag och Marcus var inne på Br med Vince, han hittade en gossedjurs katt, svart med blåaögon, den tog han och släppte inte taget. Så min söta älskling kunde inte låte bli att köpa den till honom <3
Sen åkte jag och min älski hem till malmö och år majskorvar, sen somnade jag på soffan kl 19. Helt slut i batterierna. Men jag såg nästan hela Wallander innan jag fick gå upp och stänga tv:n. Då sov min älski gott redan <3

Ja det var min helg det =)


/Denise

Kommentarer


Kommentera inlägget här: