Denssan

Skönt att vara hemma!

Kategori: Mitt underbara liv i ord och bilder <3

De var helt underbara på jobb igår, ställde upp till 100%! Jag gick ifrån jobb redan vid 10-tiden, kände att jag inte kunde vara kvar, Lämnade Shira till lillebror (tack), sen åkte jag direkt in till Malmö till min älskling. Då låg han inne på Akutvårdsavdelningen. Det enda vi visste var att han hade fått ett virus i hjärnan, riktigt vad det är och det vet vi faktiskt inte än. Johan och Jenny kom in en sväng, Jenny följde med mig ut och åt, tack snäckan! Sen tillbax till sjukhuset och vänta på att Marcus skulle bli förflyttad till en annan avdelning.
Där satt jag tillsammans med min älskling hela dagen, i sällskapsrummet och tittade tv. Han hade fått dropp med antibiotika men kände sig väldigt pigg! Vi fick reda på att han ska stanna där till tidigast måndag då vi förhoppningsvis får alla svaren på proverna. Jag hoppas verkligen att de hittar något!
Marcus lyckades hamna i ett rum med en dement gammal gubbe. Han har varit på Marcus hela natten, dragit honom i tårna och benen, frågat när kaffet är klart och stört sig hela kvällen, stackars min lilla älskling!
Idag tod jag med min världens sötaste Vince till sjukhuset, han ville hälsa på Marcus hos doktorn. =). Vi var där i 3 timmar och Vince ville inte hem, han trivdes där =)
Nu ligger faktiskt Marcus i sängen här hemma, han fick permis under naten eftersom han inte kan sova med gubben, skönt är det! Men man är väldigt orolig för att det ska komma tillbaka. Då får jag köra snabbt till MAS, jag hoppas verkligen att det ite kommer så att han kan få sova gott inatt. Ska vara tillbax kl 9 imorgon. Ni får hålla tummarna så att allt blir bra!

Förresten, det var helt klart rätt att Kevin vann igår, han är grym =)

/Denise

Kommentarer


Kommentera inlägget här: