Denssan

Jordskalv i lilla skåne!

Kategori: Mitt underbara liv i ord och bilder <3

Fy för vad räligt det var att vakna av att hela sängen skaka! Jag trodde först att det var Shira som stod intill sängen och ryste sig, men när jag tittade upp så låg hon fint i sin korg. Sen väckte jag Marcus och frågade om det var han som låg och skakade, men icke. Sen låg jag kvar ett tag tills det slutade och trodde att jag kanske drömt. Men sen när jag satte mig i bilen och slog på radion så fick jag höra att det varit ett jordskalv. Ett jordskalv!! Här i lilla skåne, hur konstigt är inte det?? Man börjar ju att bli lite rädd för allt som händer nu för tiden! Vad händer här näst?? Hörde att det låg på 4,5 på ritcherskalan, inte för att jag vet hur mycket eller lite det är men det var i alla fall vad jag hörde. Ska faktiskt ta och kolla upp lite mer om det, det är ju ganska intressant =)

Idag är Marcus själv hemma, det är lite nervöst! Men jag hoppas verkligen att det går bra och att det aldrig kommer att komma tillbaka igen, men man är rädd. Vad händer nästa gång han får det? Jag vågar inte ens tänka på det, vill bara att han blir frisk! <3


/Denise

Kommentarer


Kommentera inlägget här: