Denssan

Livet går upp och ner...

Kategori: Mitt underbara liv i ord och bilder <3

Idag är det en underbar dag, i alla fall om man tittar ut genom fönstret. Jag vill inte jobba idag. Känner mig på något sätt väldigt nere idag, gjorde det redan när jag vaknade. Undrar om jag drömt något hemskt i natt, varför skulle jag annars känna mig så här? Mitt liv är inget annat än på topp nu, jag har inget alls att oroa mig för eller vara ledsen för. Men idag är det ingen bra dag för mig. Men jag hoppas att det går över under dagen, jag vill inte vara nere, jag vill vara den glada Denise som jag egentligen är.
Men jag tror ändå att denna dagen kommer att bli bra, det brukar alltid blir så. Speciellt efter att jag jobbat hela dagen och sen kommer hem till min älskling. Idag ska vi laga god mat och bara njuta av varandra, det finns inget bättre. Bara jag är i närheten av mitt hjärta så är allt bara bra. Han är allt jag vill ha, utan honom hade jag aldrig klarat mig.
Satt och tittade på Cityakuten igår, där hände det en hel del som vanligt. Det var riktigt spännande igår och jag satt som förstenad framför tv:n. Det var en av personerna som blev skjuten, precis träffat kärleken och allt var på topp, just då blir hon skjuten av någon kriminell man. Det får mig att tänka på hur glad man ska vara för det man har idag för imorgon vet du inte om du har det kvar. Jag vet inte vad jag skulle gjort om jag förlorade någon som står mig nära, skulle jag kunna ta igenom mig det? Jag tror iofs att alla människor är stakare än vad man tror att man är, men hur klarar man sig igenom att tex förlora sin livs kärlek? Hur ska man klara sig igenom det vanliga livet med ett stor hål i hjärtat? Jag tror inte att jag skulle klarat av det.
Jag förstår egentligen inte varför man får så konstiga tankar ibland, varför ska man gå runt och tänka att man kan förlora någon? Är man inte bara dum emot sig själv då? Men idag har jag en sån dag när tankara springer iväg i mitt huvud.

Annars är allt på topp med mig. Jag och älsklingen har börjat med att gå ut och gå långpromenader på kvällarna efter maten. Det är helt underbart att bara få komma ut och röra på sig och sen somnar man gott när det är dags för sängen. Idag blir det också god mat och promenad, sen är det Desperata Hemmafruar.. =).
Imorgon är det onsdag och halva arbetsveckan har gått. Skönt.. =).. Men man är ledig på torsdag, då ska jag stå på Loppis i Tommarp och sälja en massa gamla kläder, behöver rensa i källaren, hoppas att jag får sålt något i alla fall.. =)

/Denise

Kommentarer


Kommentera inlägget här: