Denssan

Kärleken är det bästa vi har...

Kategori: Mitt underbara liv i ord och bilder <3

Vad är man egentligen utan kärlek?
Om jag hade varit utan kärleken ifrån mina föräldrar, syskon, vänner, pojkvän och djuren, vad hade jag varit då? Jag tror inte att jag hade överlevt utan kärleken. Det är kärleken som får en att leva och njuta. Att bara känna kärlek i form av blickar, kramar, pussar eller en lätt smekning, finns det egentligen något bättre? Att veta att någon tycker om dig för den personen som du är. Det är en underbar känsla!
Vart vill jag komma med detta inlägget då? Det vet jag egentligen inte, eller jo jag vet men allt behöver jag ju inte berätta.. =).. Men jag vill säga till min underbara vän att kärlek får man inte enbart ifrån en pojkvän, du kan få minst lika mycket kärlek ifrån dina vänner. Jag vet att det känns jobbigt nu, men om några dagar kommer du att inse att det var de bästa som kunde hända dig. Du vet att jag finns här för dig när du än behöver mig, jag lämnar inte din sida. Min famn är öppen och mina axlar är beredda att ta emot dina tårar. Jag kommer aldrig att lämna din sida <3

Ibland så tänker man tillbaka i tiden, tillbaka på sitt liv genom åren. Tänk så lätt man tyckte allting var när man var 15 år. Man hade hela livet framför sig och man skulle bli något stort. Man skulle bli rik och gifta sig med den snyggaste killen i hela världen. Man gjorde vad man tyckte och tänkte, man hade inte så mycket tankar på att man kanske drack för mycket ena kvällen, träffade fel killar eller kanske sårade någon annan. Ibland så skulle man bara vilja komam tillbaka till den tiden när man inte hade några bekymmer. Men samtidigt så skulle jag verkligen inte vilja vara 15 år idag. Man visste inte var man hade sig själva och man visste inte vad livet hade att erbjuda.
Jag hade en väldigt rolig tonårstid med mycket vänner och mycket partaj. Jag kan ofta sitta och tänka tillbaka och verkligen sakna det man hade då. Det är många av de gamla vännerna man inte ens pratar med, vissa man inte ens hälsar på. Varför blir det egentligen så?
Men jag är grymt nöjd över hur mitt liv är idag. Jag har mina underbara vänner, världens bästa pojkvän, min älskade familj, Shira och jag har ett bra jobb. Kan det egentligen bli bättre för min del? Jag hoppas och jag vill att denna lyckan ska vara för evigt!

/Denise

Kommentarer


Kommentera inlägget här: