Denssan

Härlig dag

Kategori: Mitt underbara liv i ord och bilder <3

Det är så skönt när andra människor gör fel. Upptäckte precis en massa fel som hon jag jobbar med har gjort innan jag började. Det är så skönt att det händer saker som ingen kan skylla på mig. Annars händer det ganska ofta att jag får skulden för allt. Men så blir det väl när man jobbar med någon som jobbat på samma ställe i 20 år och kan verkligen inte göra fel. Eller rättare sagt de erkänner aldrig när de gör fel. Men saken är när hon har anklagat mig för något så har det sedan visat sig att det inte alls har varit mitt fel. Men det har jag inte talat om för henne, men det viktigaste är att min chef och alla andra vet hur det ligger till. Sen får hon tro vad hon vill den lilla tanten =)
Men hon är snäll för det mesta, vi kommer bra överrens faktiskt och kan skoja en del. Jag ångrar mig inte alls att jag bytade jobb, trivs väldigt bra här. Man får göra så mycket olika saker inte samma var dag. Som på Rådhuset var det enda man gjorde var att svara "Välkommen till Trelleborgs kommun", det blir ganska tråkigt efter att man svarat på ett antal samtal. Även om man ibland pratade med väldigt trevliga människor, men nä det är inget jag saknar.
Men en sak som jag saknar här, det är lite fler yngre människor. Det skulle varit roligt faktiskt, men det kommer säkert =) Kanske inte så lätt att få unga människor att jobba inom kyrkan, men det är inte så farligt som det låter. Det är faktiskt tvärt om, det är ett väldigt intressant och givande jobb.

Äntligen har det slutat att regna och solen tittar faktiskt fram emellanåt, härligt. =). Idag blir det promenad med hunden och sen träning. Har fuskat nu några dagar, så jag behöver verkligen träna idag.  Tyvärr så får jag träna utan min Jenny, hon är hemma och är sjuk. Min stackars mamma är också sjuk, bihåleinflammation och lunginflammation. Hoppas ni blir friska snart! 
Sen ska jag hem en sväng till min systeryster och busa med barnen. Efter det ska jag köra hem till min älski. Jag kan into sova 2 nätter utan dig, det fungerar inte, Även om du ska vara borta hela kvällen, så får vi i alla fall dela säng i natt, det är de viktigaste att jag får vakna tillsammans med dig. <3

Överlycklig efter min vinst över pappa i lördags =)


/Denise

Kommentarer


Kommentera inlägget här: