Denssan

Trött och förkyld..

Kategori: Mitt underbara liv i ord och bilder <3

Fy för vad jag är trött idag! Ögonlocken väger 200 kilo och vill bara trilla ner. Sitter och drömmer mig bort till min säng, under det varma täcket och bara sluta ögonen och somna. Men nej, istället så sitter man har på jobb och småfryser. Men just nu är det skönt, bara jag i hela byggnaden. Håller på att sortera en massa ansökningar i bokstavsordning. Sen ska jag skriva nummer och en lista på namn, adress och ändamål. Ganska skojigt faktiskt. =)
Det märks att folk börjar få det sämre, har fått in en hel del ansökningar, ifrån både unga och gamla. Men det är inte lätt i dagens samhälle. Man kan ju inte ens få ett städjobb utan utbildning, det tycker jag är helt sjukt! Men jag är i alla fall grymt glad över att jag klarat det, att jag har fått jobb och fått testat på olika saker. Känns helt underbart att jag fått fast jobb här, sen hur länge man stannar det vet man ju aldrig. Men det är ett intressant och varierande jobb, dagarna går så snabbt. Fast idag känner jag inte för att göra så mycket, men jag måste. Ibland får man helt enkelt bara ta sig i kragen!
Så nu kom regnet också. Hur mycket piggare blir man av det?
Jag längtar tills denna jobbdagen är slut. Sen ska jag träffa Jenny och Jamma efter jobb och ta en lååång promenad, om det inte regnar förstås. =). Sen ska jag och Bettan köra in till skopunkten och se om de har något skoj. Jag behöver verkligen ett par svarta stövlar men klack. Så jag får hålla tummarna att jag hittar ett par. =). Sen ska jag och Bettan handla mat, känner på mig att det antagligen kommer att bli pizza. =). Efter det kommer vi nog att slänga oss i vars en soffa och titta tv och snacka skit tills våra underbara pojkar kommer hem. Det är min dag det =)

/ Denise

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: