Denssan

Tillbaka till verkligheten..

Kategori: Mitt underbara liv i ord och bilder <3

Ja då sitter man här igen, måndag morgon och ångest för en hel ny arbetsvecka. Åhh helgen går så snabbt så att man inte hinner med, det är inte klokt. Men som vanligt har jag haft en underbar helg. =)
Det blev lite ändringar i fredags då kusinen fick återbud. Så jag och älski satt hemma i soffan och funderade på vad vi skulle ha för mysmiddag. Efter många om och men så tog vi oss i kragen och åkte ner till Maxi i västra hamnen. Där blev det lite gott och blandat ifrån delikatessen dvs ostar och räkor. När vi hade shoppat klart på Maxi så slutade räkningen på närmare 600 kr. Så vi åkte hem och fixade superduper goda räkmackor och mös framför tv:n. Sen fick vi besök av Danne och Emma. Tittade på Idol och som vanligt så var det fel person som åkte ut. Hur kan Johan och Robin B vara kvar? Robin E var ju grym! Men det är som vanligt, det blir aldrig som man vill när det gäller Idol. Somnade gott på soffan vid halv 11. Helt slut!
I lördags hade vi ställt klockan på 07.30. Det var bara till att gå upp och njuta av lördagen. =). Vi körde ut till Skegrie och år frukost. Sen hämtade jag Bettan och vi for ut på landet hem till hennes föräldrar. Stor gård mitt ute i ingenstans, så perfekt. =). Så vill jag också bo när jag blir stor. =)
Efter det så åkte jag, Bettan och Shira till Bokskogen. Duktiga som vi var så tog vi 7 km rundan. Jag lovar att det vara inte tyst i 1 minut under den tiden vi gick. Min mun gick varm, haha. =). Tyvärr var det inte så fint väder, det småregnade hela tiden. Men man får göra det bästa av situationen och det gjorde vi. =). Rundan gick snabbt tyckte jag, även om det tog 1,5 timme =) När jag sen kom hem var jag helt slut! Fick i alla fall vilat en stund innan det var dax att göra sig iordning inför kvällen. 
Halv 6 var vi utanför Let´s go och väntade på resten av släkten. Sen blev vi uppdelade i lag inför bowlingen. Det blev jag, pappa, Lollo och Johan. Johan vann ju så klart överlägset. Men det gjorde inte mig något för jag vann över pappa! Så nöjd! Andra omgånen var jag påväg att vinna över pappa igen, skulle bara få ner 7 st i sista slaget. Men vad händer då på banan intill? Jo morfar kastar och snubblar snyggt ut på banan och stör mitt slag. Så mitt klot åker snyggt ner i rännan. Så jag fick snällt ge pappa den vinsten, men ett gott skratt fick jag i all fall =)
Efter bowlingen så var det dags för mat, Filebuffé. Vilka goda såser! Mätt som in i bomben blev man, men det hindrar inte en för att beställa en glass till efterrätt, mumsigt! Marcus hade fått för sig att han skulle vinna över svärfär på biljard, så det fick bli 1 timmes biljard med. Marcus vann med 3-5 över svärfar och blev överlycklig. Det kommer han att leva på lääänge =). Jag måste ju få skryta lite jag med, de 5 matcher jag spelade vann jag! Så stolt jag kände mig! 
Tack min underbara släkt för en trevlig kväll! 
Bettan ringde mig när vi precis hade ätit. Hon och hennes man ville hitta på något skojigt, Så vi bestämde att de skulle ta bussen in till malmö och träffas oss. Så så blev det. Vi åkte till Möllan och satte oss på en bar. Jag fick ju köra som vanligt, så det blev coca-cola för mig hela kvällen. Grymt trevligt hade vi och som vanligt mycket att prata om =) Så nu är det bestämt att det blir skopunkten för mig och Bettan på tisdag när våra karlar ska ut på middag med Cardinals. Sen antagligen så blir det Ullared snart med, wiiieee... =) Tiden bara sprang iväg och helt plötsligt så var kl 1 och det var dags att åka hem till sängen.
I söndags var det bara till att gå upp tidigt då med. Lovade mig söta syster att hjälpa till på auktionen. Så kl 10 stod jag i kiosken. Mellan 10 och 18 var det jag, Lasse och systeryster som sålde korv, läsk och en hel del kakor. Snacka om att stinka korv sen! Men vi hade trevligt och dagen gick snabbt. Älski ville att vi skulle ut och äta när jag var färdig. Så med stinkande kläder och tunga ögon av trötthet så bar det av till Green mango med Danne och Emma. Lika gott och trevligt som vanligt. Var hemma lagom vid halv 9. Tog en snabb dusch och lade mig till rätta i soffan, det var ju Ladder 49 på tv igår, den är grymt bra! Men jag somnade vid 10 på soffan så jag fick nöja mig med halva filmen, bättre än inget. =)

Det var min helg det. Så nu sitter man på jobb igen och längtar till fredag. Men det går snabbt och innan man vet ordet av det så är det fredag igen. =)

Marcus vad skulle jag gjort utan dig! Du är min kärlek i livet, mitt allt! Älskar dig till månen och tillbax!

/Denise

Kommentarer


Kommentera inlägget här: