Denssan

Skönhet

Kategori: Mitt underbara liv i ord och bilder <3

Jag såg reprisen på svtplay om skönhet. Tror det hette Skönhetsbubblan. Den här Jane Timglas var med. Jag förstår inte hur hon kan kalla sig för förebild för dagens ungdomar! Är det så man vill att dagens ungdomar ska göra med sin kropp? Förstöra den totalt med botox och fillers? Fettsuga sig stup i kvarten och ha bröst som fotbollar? Nu ville hon förminska sina blygdläppar med! Amen ärligt talat hur lågt ska man sjunka!! Bara för att i porrfilmer så ser de ut si och så! Men titta på alla kvinnokroppar så ser du nog hur den ser ut och att alla är olika! Är det inte det som man ska lära ungdomarna istället? Att de ska lära sig tycka om sina kroppar och älska sig själv dom man är?
Jag vill att min dotter ska växa upp och tycka om sig själv! Jag skulle bli helt förstörd om hon förändrade hela sin kropp enbart för att samhället tycker så!
Men jag är väl som Jane sa, en såndär tråkig småbarnsmossa! Men hellre det än en som springer på Stureplan och tror att det är det som livet går ut på det! Jag skulle aldrig vilja byta plats med henne! Lär dig tycka om dig själv, det ger dig lycka i livet!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: