Denssan

Vissa borde byta yrke!!

Kategori: Mitt underbara liv i ord och bilder <3

Jag hatar denna förkylning! Jag vet inte var jag ska bli av!
Vissa säger att amn inte ska använda nässpray eftersom man är gravid, men annars kan jag ju verkligen inte andas! Jag MÅSTE!
Men i morse tänkte jag att jag skulle ringa till Vårdcentralen för att kanske få något annat nässpray som är bättre för mig. Får då till svar ifrån en sekreterare att det bara var till att gå ner till apoteket och köpa ett speciellt där. Så jag fick vänta tills apoteket öppnad. Men väl där såf år jag reda på att det är receptbelagt! Plus att man måste prata med sin läkare om att använda det medans man är gravid!
Hur kan man sitta som sekreterare på en vårdcentral och inte säga någonting rätt! Åhh irriterande!
Ringde tillbax till vårdcentralen och fick pratat med någon annan. Så nu får jag vänra ytterligare tills imorgon då jag får ringa till läkaren mellan kl 8-9. Varför fick jag itne pratat med någon läkare i morse!
Man kan bli jäkligt irriterad på folk som inte kan sitt jobb!!


Men till något bättre, jag har haft en UNDERBAR helg!

Fredag: Blev hämtad av underbara Linda i fredags efter jobb =)
Åkte hem till henne, tittade tv och snackade skit. Sen mötte vi upp resten av töserna på A9. Hade en supertrevlig kväll och det blev mycket prat om gamla minnen vilket är underbart =)
men jag måste säga, fy för vilken dålig service där är på A9!! De kom inte ens fram och frågade om vi ville ha efterrätt. Vi satt med tomma glas i evigheter, frågade ena killen efter ett bra tag om man kunde få beställa? Ja säger han men sen kommer han fan inte tillbaka!! Riktigt besviken!
Så de fick inte en krona i driks!



Lördag: Började dagen med att åak och köpa vår underbara vagn som min älskade syster hittade <3
Tog en sväng till IKEA och sen hem och fixade. Älsklingen var riktigt duktig och fixade och donade, jag låg mest i sängen, ont överallt!
Sen blev det middag hos mina älskade föräldrar! Vi tittade på Melodifestivalen och spelade kort. Vi var inte hemma från närmare 2.30 =) Då domnade jag som en stock!

Söndag: Min söta kusin kom och hämtade mig runt kl 13. Vi åkte till Limhamnsfältet där det var Fransk Bulldogg träff. Så många söta "frallor" var där och sattan som lilla Buddah busade =)
Sen åkte vi hem till mig, fikade, tog promenad med hundarna, fixade god middag och efterrätt och tittade på världens bästa Solsidan =)
Hade en super mysig dag!


Så min helg har verkligen varit perfekt!
Jag har utan tvekan världens bästa vänner och familj!!


/Denise

Kommentarer


Kommentera inlägget här: