Denssan

Ingen dans på rosor

Kategori: Mitt underbara liv i ord och bilder <3

Det är inte alltid en dans på rosor att vara mammaledig.
Inte nog med att man får så jäkla lite betalt man får knappt någon sömn heller.
Denna natten har varit fruktansvärd! Somande runt kl 23 igår. Fick sova fram tills 01.30 då lillan vaknar och vill ha mat. Inget problem med det, de är man ju van vid. Hinner somna om i 20 min sen kommer hunden i panik och vill ut. Så det är bara till att resa pås ig och ta första plaggen som ligger i rummet och ut med hunden. Hon är väldigt dålig i magen vilket jag visste innan (hade kräkt 2 gånger under kvällen). Väl hemma igen och bäddar ner mig och somnar om. Blir väckt kl 3 igen av hunden men denna gången ber jag Marcus att gå ut med henne vilket han snällt gör. Somnar inte om från efter han kommit tillbaka. Då hade hunden kräkt igen, typiskt! Men jag somnar i alla fall om och får sova fram till 4 då lillan är hungrig igen! Upp och fixa mat och ger den lilla undrerbaringen. Somnar om och sen vaknar lillan igen halv 6. Hungrig igen! Hon måste vara inne i en växtperiod, men inget annat att göra än att fixa mat. Får sova fram till 7 sen har jag en glad tös intill mig. Men jag vägrade att gå upp, har lekt med henne i sängen fram tills nu och nu sover hon gottigt men jag kan inte somna. Får väl börja dagen och sätta på mig ett leende, det gör det hela mycket lättare =)
/Denise

Kommentarer


Kommentera inlägget här: