Denssan

Allt är INTE hundens fel!

Kategori: Mitt underbara liv i ord och bilder <3

Läste en artikel på Aftonbladet om en 3-årig rottis som bitit en pojke i nacken efter att pojken "trillat" på honom. Hunden är nu omhändertagen och kommer antagligen att avlivas! Detta tycker jag inte är klokt och jag får tårar i ögonen när jag läste om Hector!
Varför ska enbart hunden drabbas av detta? Varför kan inte föräldrarna ha mer koll på sina barn och inte låta dem springa hur som helst under en hundträning? Hunden kan inte försvara sig på annat sätt än att markera med käften! Jag tror inte att Hector har bitit pojken utan han har markerat. Hade han bitit så hade det blivit jäkligt mycket mer sår och allvarligare skador än det som blev! Allt är inte hundens fel och jag tycker inte att Hectro ska få offra sitt liv pga av detta. Kan inte människor lära sig mer om hur hundar fungerar innan de dömmer ut dem?
Jag förstår att föräldrarna blir oroliga och rädda när deras barn blir bitna, det hade ajg också blivit. Men man får se hur det hela gått till och försöka ta till andra metoder. Koppeltvång, munkorg mm. Alla har rätt till en andra chans speciellt när det gått till på detta sättet!
Jag hoppas att Hector får komma hem till sin familj!
Tycker du som jag så gå med i gruppen Hecors historia på facebook!
http://www.facebook.com/?sk=2361831622#!/group.php?gid=126828477329435


/Denise



Kommentarer


Kommentera inlägget här: