Denssan

Alla kan vi hjälpa till..

Kategori: Mitt underbara liv i ord och bilder <3

Idag har jag bidragit till Hela världen - Vatten för livet. jag har köpt 4 dricksglas för att visa mitt stöd.

Vatten för livet

Idag saknar 1100 miljonmer människor rent dricksvatten. Varje år dör två miljoner människor i diarré, och bland dem är 90 % barn under 5 år.
Rent vatten är grunden för allt liv. Det kan utrota svält, förhindra dödliga sjukdomar och stoppa ökenutbredningen.
Genom att köpa det här glaset bidrar du till Svenska kyrkans arbete för rent vatten. Med din hjälp kan vi bland annat borra brunnar som ger rent dricksvatten, bygga toaletter som förbättrar saniteten, plantera träd som ger skugga och binder fukt.
Nu kan du dricka vatten med andakt.
Tack för din gåva!


Det känns alltid lika bra när man kan bidra med något. Eftersom att jag jobbar inom kyrkan så vet jag också att alla pengar som man bidrar med genom kyrkan går direkt till de behövande. Idag kan jag sova med gott samvete =)


 

 

 

/Denise



Kommentarer


Kommentera inlägget här: