Denssan

Var tar åren vägen??

Kategori: Mitt underbara liv i ord och bilder <3

Idag kom jag på en sak när jag satt i bilen påväg till jobb. Det är 7 år sedan jag tog studenten! Det är inte riktigt klokt, 7 år! Jag minns dagen som om den vore igår, all lycka man kände och hur stolt man var. Alla känslor jag hade när jag och Linda stod intill varandra på trappan med mössorna högt uppe i luften och sjöng "Sjung om studentens lyckliga dar...." så högt och falsk man bara kunde! Jag skulle vilja uppleva allt igen, den lyckan!
Sen när man vaknade på måndagen och var arbetslös och inte visste vad man skulle göra med sitt liv, den känslan var fruktansvärd! Vad skulle jag göra på dagarna och hur vill jag ha mitt liv?
Jag har gjort mycket roligt under dessa 7 årsen. Men jag har upplevt mycket besvikelse och sorg också. Men jag har testat på saker som jag aldrig kommer att ånga. Som det halvåret jag bodde mitt i skogen i Mariannelund tillsammans med Henrik och Katarina (Kennel Hayawani). Dagarna var jag ensam hemma för att passa 7 Ridgbackar! Det var en underbar tid där jag fick vara mycket själv och reda ut vem jag var.
Sen har jag gjort många val i livet som inte skulle ha gjort idag och kunde jag spola tillbaka tiden så hade jag ändrat på mycket. Men alla väljer vi fel vägar någon gång i livet men det är upp till en själv att ställa allt till rätta.
Jag är nöjd över mitt liv, jag är stolt över vad jag själv har lyckats att åstadkomma. Jag kan inte ångra någonting för då hade inte mitt liv sett ut som det gör idag. Då hade jag kanske inte haft varken Shira eller Marcus, mina två kärlekar i livet!
Livet går snabbt, ta vara på det! Lev livet och njut i stora drag! Lev DITT liv!!


/Denise

Kommentarer

  • Cicci säger:

    Ja, var tar tiden vägen??!! Vågar knappt tänka på det, men det är 18 år sen jag tog studenten. Hur kan det vara möjligt? Jag som bara är 25 =)

    Det gäller att leva här och nu. Ingen vet hur länge det varar och hur livet kommer se ut.

    Snart väntar Jokers, ska bara fixa lite lunch först.

    Ha en underbar helg.

    Kramen

    2010-06-11 | 11:40:14

Kommentera inlägget här: