Denssan

Det kan gå så jäkla snabbt!!

Kategori: Mitt underbara liv i ord och bilder <3

Idag när jag var påväg till jobb så ringde Jenny mig. Hon sa att det stod 2 ambulanser utanför mitt jobb. Jag får lite smått panik och tänker igenom vilka som är på jobbet så tidigt. Försöker att ringa runt till de som ska vara där men inget svar.. När jag väl kommer till jobb så får jag reda på att det är en byggarna här på jobb som fått hjärtstillestånd. Så jädrans hemskt! Han hade bara fallit ihop vid bordet och ingen förstod riktigt vad som hände. Men de lyckades få igång hjärtat tack och lov. Jag hoppas att allt blir bra med honom!
Det konstiga är att just idag så skulle ajg på utbildning för att lära mig Hjärt & Lugnräddning så händer detta, hur konstigt kan det inte bli!
På utbildningen fick jag lära mig hur man ska göra när någon sätter i halsen, 3 olika sätt, känns faktiskt väldigt bra att ha lärt sig detta. Sen fick jag lära mig att lägga någon i frammåtstupande sidoläge och hur man ska göra när någon får hjärtstillestånd. Jag kan utan tvekan säga att jag verkligen behövde denna kursen och jag känner mig riktigt nöjd och det känns som att om det skulle behövas någon gång så vet jag hur man kan rädda liv. För det kan gå så snabbt, helt plötsligt så kan någon behöva din hjälp och om du inte vet hur man gör så kanske personen inte klarar sig tills ambulansen kommer. Det är en viktig sak som jag tycker att alal ska lära sig, alla kan vi rädda liv!

Idag är jag grymt hungrig, eftersom jag var på utbildning så missade jag frukosten på jobb. Nu bara jag längtar tills jobbet är slut så jag kan gå hem och äta, kanske även vila en stund. Sen är det dags för mina ungdomar, trevligt.. =).. Jag hoppas på att det blir något spel idag, känner verkligen för att vinna lite.. ;)



/Denise

Kommentarer

  • Veronica säger:

    en guldstjärna till dej som varit och lärt dej detta och går ut med att fler bör göra det!

    2009-10-15 | 16:19:34
    Bloggadress: http://brightasever.blogg.se/
  • Veronica säger:

    oh ja det är sant .

    Tack tack =)

    Haha jag satt här hemma o ångrade mej sen att jag inte hade tagit alla med!

    2009-10-16 | 10:06:11
    Bloggadress: http://brightasever.blogg.se/

Kommentera inlägget här: