Denssan

Förlorad vänskap...

Kategori: Mitt underbara liv i ord och bilder <3

Vänskap är något som är väldigt viktigt för mig. Vänner är något man ska ha hela livet och som hjälper en när man mår dåligt och firar med en när allt är på topp. Man träffar många människor som kommer in i livet, vissa stannar för evigt vissa bara för en kort stund. Men de man bara har för ett tag, kan hjälpa en mycket på vägen, få en att inse saker som man inte kanske hade kunnat inse innan. De hjälper en på vägen, men kan tyvärr inte stanna kvar av olika anledningar.
Vänner är något som man ska kunna lite på i vått och torrt, som man kan berätta alla hemligheter som ingen annan får ha reda på, och man vet att de aldrig kommer att komma ut. Det är en härlig känsla när man vet att man har en vän som alltid finns för en.
För mig är det inte viktigt att ha många vänner, det räcker med ett fåtal som är en riktigt nära, det är de som ger en allt som man behöver.
Ibland så tar det lång tid innan man inser att en människa inte är det du hela tiden har trott. När den tiden kommer så försvinner den vänskapen du en gång känt. Det finns ingen vänskap om man aldrig kan lite på personen, då är vänskapen borta.
Det kan kännas ganska tungt först men efter ett tag så inser man att det var det rätta som hände. det är inte lönt att försöka fortsätta med något som är dömt att misslyckats. Speciellt inte när personen har sårat dig och din familj på det värsta sättet man kan.
Jag behöver inte många vänner, jag behöver bara de som jag verkligen kan lita på, de som aldrig skulle såra mig!
Det värsta en vän kan göra är att ljuga och snacka skit, vad är det då för en vän? Ingen vän som jag vill ha i mitt liv i alla fall!

Jag är nöjd med allt jag har och just nu så njuter jag bara av livet. Våren är påväg och livet känns helt underbart!


/Denise

Kommentarer


Kommentera inlägget här: