Denssan

Får man ta hunden med sig in i himlen?

Kategori: Mitt underbara liv i ord och bilder <3

Idag när jag satt i bilen på väg till jobbet, kom den fina låten
" Får man ta hunden med sig in i himlen. Han är snäll och han har varit en riktig vän.
Han är klok och fin och skatten är betald. Får man det du speleman då blir jag glad"

Det är en underbart fin bit tycker jag. Samtidigt så börjar mina tankar att flyga runt.Får jag lov att ta med mig Shira när jag dör? Shira är min bästa vän, hon sviker mig aldrig. Jag vill aldrig vara utan henne, även om jag vet att jag har henne högst 10 år till. Den dagen då jag måste ta det beslutet om Shira ska få finnas kvar kommer att vara den värsta dagen i mitt liv! När vi tog bort vår rottis var fruktansvärt! Jag har aldrig sett min familj så knäckt som då, det var hemskt! Jag saknar Fifi varje dag, ser jag en rottis så känner jag tårarna komma i ögonen. Hur ska jag någonsin klara mig utan Shira då? Usch hemska tanke! Jag vet att hon ska med mig till himlen, det är bara så.. =).. Har förrsten en underbart fin dikt som jag hittade när Frida gick bort:

THE RAINBOW BRIDGE


Just this side of heaven is a place called Rainbow
bridge. When an animal dies that has been especially
close to someone here, that pet goes to Rainbow
Bridge.

There are meadows and hills for all of our
special friends so they can run and play together.
There is plenty of food, water, and sunshine, and our
friends are warm and comfortable.
All the animals who had been ill and old are restored
to health and vigor; those who were hurt or maimed are
made whole and strong again, just as we remember them
in our dreams of days and times gone by.

The animals are happy and content, except for one small thing;
they each miss someone very special to them, who had
to be left behind.
They all run and play together, but the day comes when
one suddenly stops and looks into the distance. His
bright eyes are intent, his eager body begins to
quiver.

Suddenly he begins to run from the group,
flying over the green grass, his legs carrying him
faster and faster. You have been spotted, and when you
and your special friend finally meet, you cling
together in joyous reunion, never to be parted again.
The happy kisses rain upon your face; your hands again
caress the beloved head, and you look once more into
the trusting eyes of your pet, so long gone from your
life but never absent from your heart.

Then you cross Rainbow bridge
together............










Snart dags för frukost, jag håller på att dö av hunger!


/Denise

Kommentarer

  • Nina säger:

    Maken fick välja, var ju ändå han som köpte det :)

    2009-07-21 | 14:23:16
    Bloggadress: http://koffinkat.blogg.se/

Kommentera inlägget här: