Denssan

Jag ser det snöar...

Kategori: Mitt underbara liv i ord och bilder <3

Fy för vilket väder det är idag! Jag hatar verkligen när det snöar här hemma, det lägger lixom inte sig. Det blir bara halt och slaskigt och är bara jäkligt störigt! Man får köra som en snigel och gå som en gammal pensionär, åhh hatar! Lite skumt att jagh säger att jag hatar snön nör jag nu på måndag ska åka till Kiruna, eller rättare sagt Jukkasjärvi. Jag ska åka med KU, inte det foklket som jag brukar åka med annars. Jo några av de äldre, men mest nu små stör ;) Min lilla kusin är en av dem, det ska iofs bli skoj att åka iväg med honom, då blir det mycket hyss. =) det ska faktiskt bli grymt skönt att komma iväg och vila upp sig lite, jag tror verkligen att jag behöver det, är trött som ett helt ålderdomshem! När man väl kommer upp till Jukkas så kan man verkligen koppla av och inte göra någonting, förutom att passa upp ungdomarna, men de klarar sig ganska så bra själv. Detta lär nog bli den sista gången jag följer med upp så jag ska njuta extra mycket när jag åker hundspann, kör skoter och tittar på Ishotellet. =)

Idag är det onsdag vilket betyder KU och en massa godis ;) Jag tycker om onsdagar när jag kommer ner där och träffar alla mina sötnötar och jag hoppas att Jennypenny kan följa med ner =)
Jag måste ner i källaren idag under de 2 timmarna jag är ledig, måste rota fram en massa varma kläder! Eftersom det var -26 gradera häromdagen i Kiruna så lutar det åt att det är kallt där nästa vecka med, så det är bara till att packa varmt! Men jag ska försöka att inte packa med så mycket kläder, man använder ändå inte allt. Det är bara jobbigt att asa på det nu när vi ska åka tåg.
Annars händer det nog inte så mycket idag, skönt,.

Gårdagen spenderade jag först på Arkivkurs, eftersom jag och min chef ska ta och rensa i det stora arkivet till sommaren så måste vi veta allt som måste sparas och vilket som kan gallras. Det är mycket man ska veta om gamla papper!
Sen var jag hemma hos älsklingen, lika mysigt som vanligt. Jag gick och la mig redan kl 9, jävla mageont! Jag hatar verkligen min mage! Hade jag kunnat så hade jag tagit bort den helt och hållet, men hur snygg hade man varit då? Haha, nej jag får helt enkelt lära mig att leva med min idiot till mage..

Ishotellet 2008


/Denise

Kommentarer


Kommentera inlägget här: