Denssan

Borta bra men hemma bäst!!

Kategori: Mitt underbara liv i ord och bilder <3

Då var man tillbaka på jobb efter en veckas ledighet i Jukkasjärvi.
Det har faktiskt varit en härlig vecka och man har fått vila ut sig, läst bra böcker och bara myst. Fast jag saknade de gamla KU:arna en hel del. Även om det har varit roligt att lära känna de nya KU:arna men det blir ändå inte samma sak. De nya är inte vana vid att åka iväg och man vet ju själv hur det var när man var i den ålderna, man fnissade och hade sig, högt och tydligt. Men det har faktiskt gått väldigt bra och som sagt har det varit roligt att lära känna de nya. Sen att det varit en del skitsnack hit och dit har ju varit ganska så tråkigt, det finns de som har tagit riktigt illa vid sig och jag tycker verkligen synd om dem. Men jag vill att alla de ska veta att om det är något så är det bara till att komma till mig, jag finns där om det är något, bara så att ni vet. Jag hoppas att jag kommer att få träffa er nu på onsdagarna, det hade varit väldigt roligt. =)
Det blev ingen skoter för min del, det var så jädrans kallt den dagen. Jag och Mimmi passade istället på att kasta oss i soffan och sätta på en bra film, skönt var det! Det var grymt skoj att få träffa söta Kimberly med. Jag och Mimmi åkte in till Kiruna ena dagen med Kimberly, åt frukost på Scandic, grymt gott och trevlig! Det var en mysig dag med lite shopping (jag shoppade för hela 19 kronor) och trevligt sällskap =) Så härligt att se hur Kimberly trivs där uppe i kylan, jag beundrar henna som tagit ett så stort steg och flyttat, jag hade nog själv aldrig vågat ta ett så stort steg.
Det blev hundspann också, det är värt hela resan för att få åka hundspann tycker jag. Även om det var snäppet för kallt, tror det var -25 när vi åkte. Jag tyckte faktiskt synd om hundarna, de hade frost i pälsen och var helt frysna runt munnen, men de är vana. De enda de vill är att springa, det är deras liv. Jag åkte tillsammans med Lina och Mimmi. Mimmi förfrös kinden, inte alls roligt. Tyvärr kommer hon att ha problem med den kinden resten av livet, men som tur är så har vi aldrig så kallt här nere i skåne så jag tror inte att hon kommer att märka någon skillnad faktiskt.
Eftersom att det vissa dagar var över -30 grader så var jag inte ute så mycket som jag har varit de andra åren, jag var mest inne och mös, läste och njöt av ledigheten =) Jag behövde verkligen det, vila upp mig och inte tänka på något. Men jag saknade mina två älsklingar! Marcus och Shira, men jag visste att de hade det bra hemma, förutom att min älski varit sjuk. =/ Jag önskade att jag kunde vara hemma och pussa på honom och ta hand om honom, men då hade jag ju säkert själv blivit sjuk, så det slapp jag iofs. =)
Tågresan var ingen höjdare måste jag säga, att spendera 20 timmar på ett tåg är inget som jag skulle vilja göra ofta. Man sov dåligt, åt dålig mat och blev åksjuk. Ingen höjdare. Men man fick känna på hur långt upp vi var i Sverige, man kan inte tro att Sverige är så långt =)
Ja det har helt enkelt varit en bra resa, tack alla, speciellt tack till Mimmi och Kimberly, ni är några riktiga sötnosar =)

Lördagen spenderade jag med mina föräldrar och älski. Åt god mat och spelade spel. Sen fick jag köra hem i ett jäkla hemsk snöväder, jag hatar det! Jag körde Marcus bil och var livrädd, körde i 40 kilometer hela vägen hem och jag lovar att mitt hjörta var uppe i halsgropen och det slog värre än någonsin. När jag väl kom hem var jag överlycklig och ville bara gå och lägga mig!
Sen kom söndagen och vi åkte ut till föräldrarna igen. Så kom min underbaring Jenny, som jag saknat henne med! Det är tur att man har mobilen så att även om man är 200 mil ifrån varandra kan prata om allt och inget, vet inte om jag skulle kunna klara mig utan att prata med Jenny på en hel vecka.

När jag och älski kom hem igår så var det så skönt att bara lägga sig på soffan och slappa. Titta på tv och bara njuta av varandras sällskap. Han är mitt allt <3
Men sen kunde jag inte somna på kvällen, låg och vred mig fram och tillbaka, störigt! Men när klockan ringde i morse så gick jag utan problem upp, ganska skönt att vara tillbaka i verkligheten och följa rutiner.
Förresten har jag glömt att nämna en väldigt viktig sak! I lördags när jag kom hem så hade min älski köpt blommor till mig! Världens finaste, rosa och lila. Jag blev riktigt rörd och jag kan inte med ord beskriva hur glad jag blev! Tack min kärlek!

Nu har jag en del att fixa med papper på jobb, härligt ;)







/ Denise

Kommentarer

  • Kimberley säger:

    Hej min darling!



    Det var helt underbart att ha er här uppe. Nästa gång du kommer så ska du få se min lägenhet...som förhoppningsvis är klar då =)



    Kram K.

    2009-03-06 | 20:29:09

Kommentera inlägget här: