Denssan

Vem är egentligen ens vän??

Kategori: Mitt underbara liv i ord och bilder <3

Den frågan brukar jag ofta tänka på. Jag och Jenny pratade om det senast igår. Hur man man egentligen veta vem man kan lite på till 100% ?
Jag vill och orkar inte lägga ner tid eller energi på någon som i slutändan inte är värd det. Som visar sig efter några månader vara helt tvärtemot än vad man förmodat. Jag blir lika besviken och ledsen varje gång och tänker att aldrig mer. Men ändå så släpper jag in vissa människor i mitt liv och råkar ut för samma sak om och om igen. Är man verkligen så blåögd?
Jag tycker själv att jag är en bra människokännare men inbland kan man helt enkelt ha fel. Jag har sagt upp bekantskapen med många vänner och det beror helt enkelt på att jag inte kan lita på personen. För mig betyder ärlighet och förtroende väldigt mycket i en vänskap. Sviker man mitt förtroende så är det väldigt svårt för mig att bygga upp det igen. Ibland så kanske jag helt enkelt inte orkar eller inte vill göra det och då är vänskapen förstörd.
Jag vill endast ha nära och kära omkring mig, det är de som betyder mest för mig. Alla andra kan jag säga hej till eller kanske prata med när jag är ute på partaj, men egentligen så har de inte så stor del av mitt liv. Det är inte de som den dagen jag kanske behöver som står vid min sida och stöttar mig när livet är hårt. Därför så vill jag endast ha vänner som jag vet inte försvinner när jag behöver dem som mest.

Min familj älskar jag över allt annat. Jag vet att min mamma, min pappa, min syster med familj och min bror alltid kommer att finnas för mig. Jag är glad över att jag har den kontakt som jag har med dem och jag vet inte hur jag skulle kunna klara mig utan er!
Min andra del av släkten som min moster, morbror Micke, morbror Magnus, mormor, morfar, farmor och mina underbara kusiner betyder också mycket för mig. De har funnits och hjälpt mig genom mycket!
Mina bästa vänner Jenny och Linda finns för mig i vått och torrt! Ni är mina änglar utan vingar och jag vill aldrig vara utan er!
Mina vänner som jag brukar prata med i telefon lite då och då, ni vet vem ni är! Vill inte skriva vissa så kanske jag glömmer någon, ni vet att ni betyder mycket för mig med!
Mina underbara svärföräldrar som hjälper mig med Shira och alltid finns! Ni är helt underbara, jag hade inte kunnat få en bättre "extra" familj! Ni är guld värda!
Sen att jag har min älskade Marcus! Han betyder allt för mig och jag älskar honom mer än jag kan beskriva! Han är mitt allt!

Så varför behöver jag egentligen någon mer? Jag har allt jag kan önska mig och all den kärlek som jag behöver!
varför ska jag egentligen lägga ner onödig energi på någon som inte förtjänar det?

/Denise

Kommentarer


Kommentera inlägget här: