Denssan

Saknaden känns mer och mer för varje dag som går..

Kategori: Mitt underbara liv i ord och bilder <3

När jag vaknade i morse så insåg jag att idag är det 11 dagar kvar tills min älskling är hemma. Det har alltså gått halva tiden och lite mer. Saknaden känns jobbigare och jobbigare för varje dag som går. Jag saknar hans närhet, hans röst och hans doft. Jag vill krama om honom och pussa på honom. Men det får ajg nöja mig med att få göra i min atnkar och drömmar. För där är han hela tiden, hans finns i min tankar varje minut. Jag älskar min Marcus!

Jag har haft en underbar helg =) Jag förstår egentligen inte vart dagarna har tagit vägen, snabbt går det. I fredags efter jobb körde jag en sväng till Skegrie och Shira fick busa med sin pojkvän Diablo. Jenny kom också ut en sväng så jag, Jenny och Monica tog en promenad. Underbart härligt väder =)
Sen åkte vi hem, sstädade och gjorde oss i ordning. Kl 19 var jan, Jenny och Bettan på Istanbul. Åt mat (tyvärr inte så god) och snackade skit. Sen blev det en sväng upp till mig, tittade på Så ska det låta sen gick Bettan hem. Då tog jag och Jenny fram spelet Sanning el Konsekvens. Trevligt med god dricka och roliga frågor =) Sen blev det Singstar, jag älskar singstar! Tim skulle ha kommit förbi vid 9 tiden men han dök inte upp från halv 11, men det är inget som förvånar mig, han och tider går inte riktigt ihop, haha =)
Sen gick vi tre ner en sväng till Lyktan. Dåligt band tyvärr, spelade väldigt tråkiga låtar och äckliga människor. Hur kul är det att stå i baren och man känner att någon dansar bakom en nära och man vänder sig om och där står en 55 + are? jag blir grymt äcklad. Hade jag inte haft bättre kontroll över mig själv så hade jag gett honom en rak höger, äckliga jäkla gubbsvin.
Men jag och Jenny fick danast en del och sen bar det hem vid halv 2. Somnade snabbt och sov som en stock =)

I lördags gick vi upp i tid, tog en lång promenad med Shira. Satt i solen i bara linne och njöt, underbart härligt väder! Jag skulle kunna sitta där hur länge som helst! Men det hade vi inte tid till =) Det blev lite städning och sedan en långpromenad till. Efter det fick vi snabbt göra oss i ordning och sen bege oss till Församlingshemmet och lyssna på "Ett hål i hjärtat" Det var Mimmi som hade ett projektarbete och där berättar hon om sitt liv i både tal och sång. Jäkel vilket liv hon har haft, hon skulle lätt kunnat dela upp det på många människor. En liten flicka ska inte behöva gå igenom allt det som hon har gjort. Tårnarna kom gång på gång, man kunde inte hjälpa det. Att sitta och lyssna på en sån historia, det går rakt in i hjärtat på en. Jag ville bara gå upp på scenen och krama om henne och säga att allt är bra. Även om jag redan vet en hel del om hennes liv eftersom jag har kännt Mimmi ett bra tag så känns det likadant varje gång. Jag vill att du ska veta Mimmi att jag är stolt över dig att du kan stå där och berätta om alla hemskheter du har varit emd om, du är stark! Jag vet att du kommer att klara av ditt liv galant och jag vill också att du ska veta att jag finns här om du behöver mig! Du är en underbar människa och du är värd allt bra i livet!
efter vi varit där så var man inte riktigt på party humör. Men väl hemma hos mig så kom en del vänner, jag tror att vi var 15 stycken i min lilla etta. Haha men det gick väldigt bra =) Spelet åkte fram och man fick reda på en hel del härligt skvaller =) En del sprit och en hel del Singstar. Tack alla sötisar för en härlig kväll. Jag hoppas att ni hade lika trevligt som jag hade =)
Det blev Lyktan i lördags med, riktigt skoj. Även om musiken inte var den bästa så gick det bra att dansa och det gjorde vi =) Det var väldigt mycket bättre folk i lördags och det är alltid roligt att träffa gamla vänner och snacka skit. Synd om den där kille som ville bjuda mig på cider bara, haha. Tycker ganska synd om honom nu i efterhand, men men. Hur mycket han än hade försökt så hade han aldrig lyckats. Jag har redan mitt hjärta och aldrig att jag skulle vilja byta ut honom emot någon. Gräset är inte alltid grönare på andra sidan, mitt gräs är redan så grönt och finklippt ;)
Jag vet faktiskt inte riktigt när vi var hemma. Vi gick en liten stund innan de stängde, fem minuter innan tror jag =) Jag, Jenny, lillebror, Chumpa, Martin och två andra killar jag inte vet namnen på gick tillsammans. Lillebror hade bilen vid mig. Vi gick och sjöng gamla barnvisor och hade grymt trevlig. Vi stannade en bir ifrån mig där de skulle svänga och fortsatte att sjunga. Så jäkla härligt =) Sen hur det lät är en annan femma, men skoj var det =)
Tack ännu en gång för en underbar kväll alla! Jag orkar inte rabbla upp alla namnen men ni vet själv vem ni är. Vi måste göra om det snart igen, eller vad säger ni?? =)

I söndags skulle Jenny upp tidigt så halv 8 åkte hon infrån mig. Som tur var somnade jag om snabbt igen. Gick upp vid halv 10, städade undan och duschade. Sen gick jag och Shishi hem till min underbara syster och mina älskade systerbarn. Busade så mycket jag orkade (lite bakis) med barnen, sen mös vi på soffan alla tillsammans, myspysigt. Jag äslkar verkligen att vara hos min syster, finns inget sötare än Vince och Alice.
Var där till kl 4 sen begav jag mig hem. Jenny kom lite över 5, köpte falafel, har inte ätit det på grymt länge. Gottigt =) Sen såg vi film, Patrik 1,5, grymt rolig =) Fick sig många härliga skratt =)
Trode att jag skulle sova osm en stock kl 8. Men icke. Var ute på en promenad sen la vi oss vid 9- Tittade på Sanningens ögonblock, vart fan hittar de alla idioter? Hur kan man skämma ut sig så totalt som de göra där? Det är så grymt pinsamt och riktigt korkade människo. Jag skrattade när hon den där blonda förlorade alla 150 000 kronorna, lika gott åt den latmasken.
Har sovit dåligt i natt, jag börjar saknar Marcus för mycket. Jag vet inte hur jag ska kunna tacka Jenny som ställer upp och står ut med mig var dag, du är en pärla!

/Denise

Kommentarer


Kommentera inlägget här: