Denssan

Julänglarnas äventyr på Tippen

Kategori: Mitt underbara liv i ord och bilder <3

Idag smet jag iväg ifrån jobb en stund för att titta på julspelet vi har i kyrkan "Julänglarnas äventyr på Tippen". Så duktiga flickorna var som var med. Tänk om jag också hade kunnat sjunga så när jag var i den åldern. Men alla föds vi med olika talanger och sjunga var tyvärr inte min talang. Där var fullt med barn i kyrkan och det var så härligt att höra när de skrattade samtidigt, lät så härligt med en massa barnskratt. =). Satt sidan om två tanter som också var där och tittade. Där var en kille som var med i julspelet och när han kom ut och sjöng så vände sig den ena damen till mig och sa stolt "det där är min son". Man kände riktigt hur stolt hon var, så gulligt! Man fick lite mer julkänsla nu, men det behövs en hel del till. Har inte riktigt fått några "julkänslor", hoppas att de kommer snart. Har inte ens julpyntat där hemma, men det känns inte så lönt när jag bara sover hemma 1 dag i veckan. Försökte köpa en ljusstake här om dagen som ajg hade tänkt att sätta upp hemma hos Marcus, men nä det fick jag inte. Han tyckte att det räcker med hans julstjärna som han brukar ha hängandes året om. Snäll som jag är så gav jag med mig, men tänkte för mig själv "när vi flyttat ihop så har du ingen talan om julpyntet" ;) Jag älskar julpynt, allt glitter och alla söta tomtar och för att inte tala om julgranen! Den luktar så gott!
Idag efter jobb hade jag tänkt att gå en snabbis ner till stan, se om jag hittar några julklappar. Känner att kontot redan börjar att sina, men jag måste ju ha fler julklappar! Men jag har köpt några, har fixat det mesta till Vince, lite kvar till Alice, fixat till mammis och papps, nästan färdig med älski. Men det jag är mest glad över det är att jag fixat Marcus 25-års present! Den är betald och allt och nu väntar jag bara på att jag ska få hem den. Jag är faktiskt riktigt stolt över vad jag hittade på och jag hoppas av hela mitt hjärta att han kommer att tycka om den! Annars kommer jag att ta den själv =)

Ikväll så ska jag på heminredningsparty här på jobb. En av tanterna som har fixat det. Ska bli intessant att se vad de har för skojigt, kanske hittar något fint till mig själv eller till någon i juklapp. Har bjudit med Jenny och syster. Ska äta lite goda kakor och titta på alla fina saker. Så jag kommer inte att vara hemma från sent idag, tror inte att jag kommer att orka köra in till malmö. Men det betyder att jag ska sova själv hemma vilket jag verkligen hatar! Så om jag känner mig själv så kommer jag säker tatt sätta mig i bilen efter partyt och åka hem till älski <3

/Denise

Kommentarer


Kommentera inlägget här: